خانه اینترنتی من

خانه اینترنتی من

خانه اینترنتی من

خانه اینترنتی من

انتظار برای اینترنت اکسپلورر ۹ به سر آمد

مایکروسافت با هدف کاهش فاصله خود با گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا مرورگر جدید اینترنت اکسپلورر 9 را در نسخه  بتا رسما عرضه کرد. 

.

زمانی اینترنت اکسپلورر بیش از 90 درصد از بازار مرورگرها را در اختیار داشت اما با روی کار آمدن مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا عرصه رقابت بر مایکروسافت تنگ شد به طوری که مرورگر غول نرم افزاری دنیا در حال حاضر 60 درصد از این بازار را زیر سلطه خود دارد.

.

به همین علت مایکروسافت تصمیم گرفته تازه‌ترین مرورگر خود را با نام "اینترنت اکسپلورر 9" عرضه کند. اینترنت اکسپلورر 9 که رسما در نسخه بتا عرضه شد از استاندارد جدید HTML 5 برخوردار است.

.

این استاندارد، جدیدترین نسخه از زبان برنامه‌نویسی حفاظت از صفحات وب است که توسط کنسرسیوم پهنای جهانی وب (W3C) ارائه شده حمایت می کند.

IE 9  در صورتی که در یک سخت افزار سریع استفاده شود می تواند تمام ویژگیهای خود را ارائه دهد به طوری که کاربر نهایی می تواند به سرعت از طریق این مرورگر وارد صفحات وب شود. به ویژه دسترسی به صفحاتی که برپایه استاندارد جدید HTML 5 استوار شده اند تاحد قابل توجهی با صرفه جویی در زمان همراه خواهد بود.

.

در حال حاضر بیش از 70 توسعه دهنده وب و عرضه کننده برنامه های جانبی از این استاندارد جدید استفاده می کنند. برای دیدن فیلم و تصاویر برپایه این زبان جدید نیازی به برنامه های جانبی (برای مثال فلش) نیست. این استاندارد جدید، سرعت بارگذاری و جستجو در وب را افزایش می دهد.

.

براساس گزارش پی. سی. وورد، همچنین دسترسی کاربرانی که از اینترنت اکسپلورر 9 استفاده می کنند به صفحات برپایه HTML 5 سریعتر می شود.

 

 

نرم افزاری برای دریافت اخبار و تحولات لحظه‌ای هر سایت

با این نرم افزار (Snarfer) می توان با افزودن سایت‌ها یا وبلاگ‌های مورد علاقه‌مان در صورت اضافه شدن مطلب یا خبر جدیدی از آن مطلع شویم. 

   

دانلود 

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر برگزار می‌شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیکی از 16 تا 20 آبان ماه ۱۳۸۹ برگزار می شود.

.

 ایران الکامپ 2010 در فضای نمایشگاهی 20 هزار مترمربع در محل دائمی  نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود .

.

 این نمایشگاه در موضوعات سخت افزار، نرم افزار، شبکه و امنیت، اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی، دولت الکترونیک، خدمات فناوری اطلاعات شامل فروشگاههای مجازی، خدمات پشتیبانی و آموزش و پژوهش و لوازم و تجهیزات جانبی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

.

این نمایشگاه به طول چهار روز خواهد بود.

.

به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه الکامپ، راه اندازی سالن دولت الکترونیک، دعوت برای حضور هیئت های بازدیدکننده خارجی و تور بازدید از نمایشگاه برای جامعه متخصصان کشور از دیگر برنامه های ستاد برگزاری این نمایشگاه است. 

.

اینترنت رایگان برای تمامی غرفه داران و بازدیدکنندگان در طول برگزاری نمایشگاه فراهم خواهد شد. 

 .

تصحیح شده از خبر خبرگزاری مهر

           لینک خبر(کلیک کن)

 

سایت آنلاین کاهش حجم تصاویر

از طریق این سایت می توانید با زدن گزینه Upload Image تصویر خود را بارگذاری کنید. 

و بعد با زدن Download  عکس کاهش حجم یافته خود را دانلود کنید:

                  

                                                           کلیک کن!

دلیل آبی بودن فیس بوک

 

آیا تا حالا فکر کردین چرا صفحات فیس بوک آبی است؟

.   

 

 

 

  

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

  

 

 

نشریه آمریکایی نیویورکر گفت‌وگویی را با بنیانگذار 26 ساله فیس بوک (متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴)انجام داده است که در آن " مارک زوکربرگ " به سئوالات مخاطبان این نشریه جواب می دهد. 

. 

 یکی از سئوالات مبنی بر دلیل آبی بودن فیس بوک است.

 .

او در پاسخ به این سئوال می گوید که دکور خانه وی به غیر از آشپزخانه که به رنگ زرد است به رنگ آبی است.

 .

با این حال وی ادامه می دهد که رنگ‌های برای او قبلا زیاد مهم نبود تا این که چند سال پیش متوجه می شود که نسبت به رنگ های سبز و قرمز کور رنگی دارد ودلیل انتخاب آبی این بوده است که می تواند این رنگ را به طور کامل ببیند.

 .

به دلیل زیاد بودن متن من فقط بخشی از این گفت‌وگوی جذاب را ترجمه کردم. 

 .

لینک اصلی برای علاقمندان: 

 

                                         کلیک کن!